top of page

Algemene voorwaarden Faas bv

 

Artikel 1 – Identiteit van de ondernemer

Faas bv
Ninoofsesteenweg 219A
1700 Dilbeek
België

E-mailadres: info@faas.be
website: www.faas.be
Telefoonnummer: 02 307 85 50
Ondernemingsnummer: BE 0546.995.074
Bankrekeningnummer: BE69 7370 4850 3578

Artikel 2 – Toepasselijkheid

  1. Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op elk aanbod van ons, de ondernemer, aan de consument (iedere natuurlijke persoon die, uitsluitend voor niet-beroepsmatige doeleinden, op de markt gebrachte producten of diensten verwerft of gebruikt of iedere onderneming, professionele klant) en op elke tot stand gekomen overeenkomst, hetzij op afstand hetzij ter plaatse, en alle bestellingen tussen ondernemer en consument.

  2. Voordat de overeenkomst wordt gesloten, wordt de tekst van deze algemene voorwaarden aan de consument beschikbaar gesteld. Indien dit redelijkerwijs niet mogelijk is, zal voordat de overeenkomst wordt gesloten, worden aangegeven dat de algemene voorwaarden bij de ondernemer zijn in te zien en zij op verzoek van de consument zo spoedig mogelijk kosteloos worden toegezonden.

  3. Voor het geval dat naast deze algemene voorwaarden tevens specifieke product- of dienstenvoorwaarden van toepassing zijn, is het tweed lid van overeenkomstige toepassing en kan de consument zich in geval van tegenstrijdige algemene voorwaarden steeds beroepen op de toepasselijke bepaling die voor hem het meest gunstig is.

  4. Indien één of meerdere bepalingen in deze algemene voorwaarden op enig moment geheel of gedeeltelijk nietig zijn of vernietigd worden, dan blijft de overeenkomst en deze voorwaarden voor het overige in stand en zal de betreffende bepaling in onderling overleg onverwijld vervangen worden door een bepaling dat de strekking van het oorspronkelijke zoveel mogelijk benaderd.

  5. Situaties die niet in deze algemene voorwaarden zijn geregeld, dienen te worden beoordeeld ‘naar de geest’ van deze algemene voorwaarden.

  6. Onduidelijkheden over de uitleg of inhoud van één of meerdere bepalingen van onze voorwaarden, dienen uitgelegd te worden ‘naar de geest’ van deze algemene voorwaarden.

  7. Wij leveren enkel in België. Indien u een leveringsadres in een ander land opgeeft, kunnen we uw bestelling weigeren.

  8. Het plaatsen van een bestelling geldt als de uitdrukkelijke aanvaarding van onze algemene voorwaarden en  van het voorbezoek formulier die steeds te raadplegen zijn via onze website.

Artikel 3 – Het aanbod

  1. Indien een aanbod een beperkte geldigheidsduur heeft of onder voorwaarden geschiedt, wordt dit nadrukkelijk in het aanbod vermeld.

  2. Het aanbod is vrijblijvend. De ondernemer is gerechtigd het aanbod te wijzigen en aan te passen.

  3. Het aanbod bevat een volledige en nauwkeurige omschrijving van de aangeboden producten en/of diensten. De beschrijving is voldoende gedetailleerd om een goede beoordeling van het aanbod door de consument mogelijk te maken. Als de ondernemer gebruik maakt van afbeeldingen zijn deze een waarheidsgetrouwe weergave van de aangeboden producten en/of diensten. Kennelijke vergissingen of kennelijke fouten in het aanbod binden de ondernemer niet.

  4. Alle afbeeldingen, specificaties en gegevens in het aanbod zijn indicatief en kunnen geen aanleiding zijn tot schadevergoeding of ontbinding van de overeenkomst.

  5. Afbeeldingen bij producten zijn een waarheidsgetrouwe weergave van de aangeboden producten. De ondernemer kan niet garanderen dat de weergegeven kleuren exact overeenkomen met de echte kleuren van de producten.

 

Artikel 4 – De overeenkomst, de bestelling

  1. De overeenkomst komt, onder voorbehoud van het bepaalde in lid 3, tot stand op het moment van aanvaarding door de consument van het aanbod en het voldoen aan de daarbij gestelde voorwaarden.

  2. De consument kan het aanbod op twee verschillende manieren aanvaarden:
    - A: Langs de elektronische weg met behulp van een medewerker van de onderneming. Indien de consument dit wenst kan de aanvaarding van het aanbod gebeuren onder begeleiding van een medewerker. In dit geval zal de medewerker van de onderneming de consument zo veel mogelijk informatie verschaffen opdat de consument tot een conclusie kan komen. Om het aanbod te aanvaarden zal de consument de nodige informatie moeten verschaffen aan de medewerker zodat deze nota kan nemen van de aanvaarding van het aanbod.
    - B: Verkoop ter plaatse. Indien de consument het aanbod niet via de elektronische weg wenst te aanvaarden kan hij een medewerker ter plaatse ontvangen. In dit geval zal de medewerker van de onderneming de consument zo veel mogelijk informatie verschaffen opdat de consument tot een conclusie kan komen. Om het aanbod te aanvaarden zal de consument de nodige informatie moeten verschaffen aan de medewerker zodat deze nota kan nemen van de aanvaarding van het aanbod.

  3. Iedere overeenkomst wordt aangegaan onder de opschortende voorwaarden van voldoende beschikbaarheid van de betreffende producten.

Artikel 5 – Herroepingsrecht

De onderneming levert enkel producten in combinatie met diensten. De producten die worden verkocht worden ook door de onderneming gemonteerd. De wet bepaalt dat deze combinatieverkoop onder de wetgeving valt voor de verkoop van producten. Hieruit volgt:

  1. De gebruikelijke 14 dagen herroepingsrecht (die standaard ingaat op de dag na ontvangst van de producten) kunnen niet worden toegepast. De onderneming zal de producten leveren en diezelfde dag monteren. Het herroepingsrecht gaat dus in op het moment dat de onderneming de producten aan de consument heeft getoond. Indien de consument op dit moment beslist om de aankoop te herroepen zal de onderneming de bestelling kosteloos annuleren en de bestelde producten terug meenemen.

  2. In geval dat de consument na het controleren van de bestelde producten beslist om de aankoop niet te herroepen, zal hem gevraagd worden het document 'Opdracht tot aanvang montage' te ondertekenen waarin staat dat de consument de producten aanvaardt en wenst dat de montage van de desbetreffende producten aanvangt. Op dit moment wordt de koop een feit.

  3. De consument kan op elk moment vragen om de montage te onderbreken of te stoppen. De kosten die wegvallen voor de onderneming door de montage stop te zetten zullen in mindering gebracht worden. De reeds gemaakte kosten of reeds gemonteerde producten zullen worden aangerekend. 

Artikel 6 – De prijs

  1. De in het aanbod van producten of diensten genoemde prijzen zijn inclusief btw, taksen, levering en montage.

  2. Alle prijzen zijn onder voorbehoud van druk – en zetfouten. Voor de gevolgen van druk – en zetfouten wordt geen aansprakelijkheid aanvaard. Bij druk – en zetfouten is de ondernemer niet verplicht het product volgens de foutieve prijs te leveren.

 

Artikel 7 – Conformiteit en garantie

  1. De ondernemer staat ervoor in dat de producten en/of diensten voldoen aan de overeenkomst, de in het aanbod vermelde specificaties, aan de redelijke eisen van deugdelijkheid en/of bruikbaarheid en de op de datum van de totstandkoming van de overeenkomst bestaande wettelijke bepalingen en/of overheidsvoorschriften

  2. Een door de ondernemer, fabrikant of importeur verstrekte garantie doet niets af aan de wettelijke rechten en vorderingen die de consument op grond van de overeenkomst tegenover de ondernemer kan doen gelden.

  3. De garantietermijn van de ondernemer komt overeen met de fabrieksgarantietermijn. De ondernemer is echter te nimmer verantwoordelijk voor de uiteindelijke geschiktheid van de producten voor elke individuele toepassing door de consument, noch voor eventuele adviezen ten aanzien van het gebruik of de toepassing van de producten.

  4. De garantie geldt niet indien:
    - De consument de geleverde producten zelf heeft gerepareerd en/of bewerkt of door derden heeft laten repareren en/of bewerken;
    - De geleverde producten aan abnormale omstandigheden zijn blootgesteld of anderszins onzorgvuldig worden behandeld of in strijd zijn met de aanwijzingen van de ondernemer en/of op de verpakking behandeld zijn;
    - De ondeugdelijkheid geheel of gedeeltelijk het gevolg is van voorschriften die de overheid heeft gesteld of zal stellen ten aanzien van de aard of de kwaliteit van de toegepaste materialen.

Artikel 8 – Levering en uitvoering

  1. De ondernemer zal de grootst mogelijke zorgvuldigheid in acht nemen bij het in ontvangst nemen en bij de uitvoering van bestellingen van producten.

  2. Als plaats van levering geldt het adres dat de consument aan het bedrijf kenbaar heeft gemaakt.

  3. Alle levertermijnen zijn indicatief. Aan eventuele genoemde termijnen kan de consument geen rechten ontlenen. Overschrijding van een termijn geeft de consument geen recht op schadevergoeding.

  4. De producten worden geleverd en gemonteerd op afspraak. Deze afspraak wordt vastgelegd tijdens het voorbezoek, indien dit positief wordt bevonden.

Artikel 9 – Betaling

  1. De betaling van het door de consument verschuldigde bedrag dient in elk geval plaats te vinden op de dag            van levering en montage. 

  2. De consument kan de betaling uitvoeren via bancontact of overschrijving. Wij ontvangen geen cash                        betalingen. 

Artikel 10 – Voorbezoek

  1. Voorafgaand aan de levering en montage van de door de consument aangekochte producten zal altijd een voorbezoek plaatsvinden.

  2. Verdere voorwaarden inzake het voorbezoek zijn opgenomen in het voorbezoek formulier, dewelke de consument aanvaard bij het aanvaarden van deze algemene voorwaarden. Het voorbezoek formulier is te raadplegen via onze website en wordt in geval van verkoop ter plaatste of in geval van verkoop onder begeleiding mondeling toegelicht.

  3. De afspraak voor het voorbezoek wordt vastgelegd onmiddellijk na het plaatsen van de bestelling. De medewerker van de onderneming kijkt samen met de consument welke datum voor beide partijen mogelijk is en plant deze in in de agenda van de onderneming.

Artikel 11 – Klachtenregeling

  1. In geval van klachten over onze diensten, kunt u ons contacteren via het telefoonnummer 02 307 85 50 of via e-mail op het adres info@faas.be. Wij doen er alles aan om uw klacht binnen de 7 dagen te behandelen.

  2. Op alle overeenkomsten die we afsluiten met onze klanten, ongeacht hun woonplaats, is uitsluitend het Belgisch recht van toepassing en bij geschillen zijn enkel de bevoegde Belgische rechtbanken bevoegd. Indien om redenen van internationaal recht toch een ander recht van toepassing is, zal bij de interpretatie van huidige algemene voorwaarden in de eerste plaats teruggegrepen worden naar de Belgische Wet Marktpraktijken en Consumentenbescherming.

  3. Bij buitengerechtelijke regeling van het geschil is de Consumentenombudsdienst van de Federale Overheid bevoegd om elke aanvraag tot buitengerechtelijke regeling van consumentengeschillen te ontvangen. Deze zal op haar beurt de aanvraag ofwel zelf behandelen ofwel doorsturen naar een gekwalificeerde entiteit. U kan de Consumentenombudsdienst bereiken via deze link: http://www.consumentenombudsdienst.be//nl

  4. Bij geschillen met een grensoverschrijdend karakter kan u bovendien beroep doen op het Online Dispute Resolution platform van de Europese Unie via deze link: http://ec.europa.eu/odr

bottom of page